Spilentusiasten

SpilEntusiasten.dks Handelsbetingelser

Hvad kan du forvente, når du handler hos SpilEntusiasten.dk og hvad er dine rettigheder som køber?

Handelsbetingelser

Betaling

Som privat kan du kun betale for dine varer via betalingskort. For virksomhedskunder er det også muligt at kontakte SpilEntusiasten.dk, for at betale via faktura/EAN. Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller

  2. pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
    Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Levering

Du har mulighed for at vælge levering til pakkeshop eller hjemmeadresse. Vi leverer med DAO eller GLS. Prisen for pakkelevering er vægtbaseret og varierer i pris fra 39 DKK til 109 DKK*
For alle pakker sendt med GLS eller DAO, leveres din ordre indenfor 4 hverdage. For pakker sendt via SpilEntusiastens Hjemmelevering kan leveringstid i nogle tilfælde være op mod 8 hverdage.
*For dele af landet kan visse forsendelsesmuligheder være billigere, ned til 19 DKK. Ved bestillinger over 999 DKK, gælder altid fri fragt. Leverandøren vælges efter billigste leveringsmulighed.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@spilentusiasten.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på,
Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis
a) leveringen af det digitale indhold ikke sker mod betaling eller
b) udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister sin fortrydelsesret, når vi har givet en bekræftelse på varigt medium.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
SpilEntusiasten.dk
Margrethevænget 9, st. 1.
2665, Vallensbæk Strand
Danmark.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
SpilEntusiasten.dk
Margrethevænget 9, st. 1.
2665, Vallensbæk Strand
Danmark.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@spilentusiasten.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 790 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr


Pricerunners Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster intet og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner.

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at oprette en bruger på deres hjemmeside. Oprettelsen tager kun et øjeblik. Få PriceRunner Købsgaranti i dag

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er beskadiget, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien omfatter altså ikke erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien, samt de gældende brugervilkår.

 

Persondatapolitik

Persondatapolitik for SpilEntusiasten.dk

1. Generelt
Hos SpilEntusiasten.dk tager vi beskyttelsen af dine personlige oplysninger alvorligt. Vi behandler dine persondata i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder databeskyttelsesforordningen (GDPR) og den danske databeskyttelseslov.

2. Dataansvarlig
SpilEntusiasten.dk er dataansvarlig for behandlingen af dine persondata. Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, kan du kontakte os på:
SpilEntusiasten.dk
Margrethevænget 9, st. 1
info@spilentusiasten.dk
+45 4411 5211

3. Hvilke persondata indsamler vi?
Vi indsamler og behandler følgende typer persondata:
● Navn
● Adresse
● E-mailadresse
● Telefonnummer
● Betalingsoplysninger
● IP-adresse og cookie-data
● Købshistorik

4. Formål og retsgrundlag for behandling af persondata
Vi behandler dine persondata til følgende formål:
● For at behandle og levere din ordre
● For at sende dig vigtige oplysninger om dit køb
● For at sende markedsføring, hvis du har givet udtrykkelig samtykke
● For at forbedre vores hjemmeside og brugeroplevelse

5. Opbevaring og sletning af persondata
Dine oplysninger opbevares, så længe det er nødvendigt for at opfylde de ovenstående formål eller så længe lovgivningen kræver det. Købsdata opbevares i henhold til bogføringsloven i op til 5 år.

6. Videregivelse af persondata
Vi videregiver kun dine oplysninger til tredjeparter, hvis det er nødvendigt for levering af din ordre, eller hvis vi har et lovgrundlag. Dette kan inkludere:
● Betalingsudbydere
● Logistikpartnere
● IT-leverandører

7. Dine rettigheder
Du har følgende rettigheder:
● Ret til indsigt i dine persondata
● Ret til berigtigelse af urigtige oplysninger
● Ret til sletning af dine data (hvis ikke lovkrav forhindrer det)
● Ret til begrænsning af behandling
● Ret til dataportabilitet
● Ret til indsigelse mod behandling
Ønsker du at gøre brug af dine rettigheder, kan du kontakte os via de kontaktoplysninger, der er angivet ovenfor.

8. Nyhedsbreve og markedsføring
Vi sender kun markedsføring via e-mail, hvis du har givet samtykke. Du kan til enhver tid afmelde dig via linket i e-mailen.

9. Cookies
Vi anvender cookies for at forbedre brugeroplevelsen og analysere trafik. Ved første besøg på vores hjemmeside vil du blive bedt om at give samtykke til brug af cookies.

10. Sikkerhed
Vi beskytter dine oplysninger gennem tekniske og organisatoriske foranstaltninger, herunder SSL-kryptering og adgangsbegrænsning.

11. Klageadgang
Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine persondata, kan du kontakte Datatilsynet:
Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
E-mail: dt@datatilsynet.dk

12. Ændringer til persondatapolitikken
Vi forbeholder os retten til at ændre denne politik. Den nyeste version vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside.
Sidst opdateret: 02. April 2025

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Spilentusiasten.dk
Margrethevænget 9, st. 1
2665 Vallensbæk Strand
info@spilentusiasten.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:


Bestilt den: __________________________ Modtaget den: ___________________________
Forbrugerens navn:


Forbrugerens adresse:


Forbrugerens underskrift: _________________________________________
Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 02.04.2025

1. Handelsbetingelser - Returpolitik

Kontakt altid SpilEntusiasten.dk, før du returnerer en vare.
Du kan returnere en vare inden for 30 dage efter leveringen. Varen skal være ubrugt. Hvis varen er ødelagt eller brugt, bliver den ikke refunderet. Sørg for at vedlægge dine kontaktoplysninger sammen med returpakken og om muligt forsyne os med et trackingnummer og en kort beskrivelse af din sag.
SpilEntusiasten.dk anbefaler, at du får en kvittering og et pakke-id for returpakken fra leveringstjenesten, da det gør det lettere at følge returforsendelsen, hvis der er behov for det.
Du modtager en tilbagebetaling fra SpilEntusiasten.dk, hvis varen kan returneres.
Hvis du betalte via faktura, har vi brug for et bankkontonummer for at overføre pengene.
Det er lettest at sende kontonummere til os via mail: Info@spilentusiasten.dk.

1.2 Varer der ikke kan returneres

Nogle typer varer kan ikke returneres. Gavekort, digitale licenskoder (digitale spil), samt produkter med brudt emballage kan ikke returneres.

1.2.1  Særligt for Genbrugte produkter:
Genbrugte produkter kan stadig returneres, hvis produktet står i samme stand, som det blev modtaget i.
Dog gælder det stadig at returnering skal ske inden for 30 dage af levering.

1.3 Levering
Hvis du vil returnere din vare, skal du kunne fremvise en kvittering eller et købsbevis. Du må ikke sende varen til producenten. Du skal sende din vare til: SpilEntusiasten.dk, Margrethevænget 9, st. 1, 2665, Vallensbæk Strand, Danmark.

Du er ansvarlig for betaling af retur-forsendelsesomkostninger, når du returnerer varen. Retur-forsendelsesomkostningerne refunderes ikke.
Det varierer, hvor lang tid det tager at bytte eller returnere et produkt, afhængigt af hvor du bor.

Du bør sende returproduktet som en pakke, så den kan spores, eller købe leveringsforsikring. Vi garanterer ikke, at vi modtager returforsendelsen.

2. Handelsbetingelser - Tilbagebetalingspolitik

Vores tilbagebetalingspolitik gælder i 30 dage.
Hvis der er gået 30 dage siden dit køb, kan vi afvise at refundere eller bytte varen. 

2.1 Tilbagebetalinger

Så snart vi har modtaget og gennemgået din returvare, sender vi en mail om, at vi har modtaget returvaren. Vi informerer også om, hvorvidt returvaren godkendes eller afvises.
Hvis den godkendes, behandles din tilbagebetaling, og pengene sættes ind på din betalingskonto eller tilbagebetales via den oprindelige betalingsmetode inden for et par dage.

2.2 Delvise tilbagebetalinger

I visse situationer ydes kun delvise tilbagebetalinger: Enhver vare, der ikke er i den oprindelige stand, som er ødelagt eller mangler dele af årsager, der ikke skyldes vores fejl eller varer, der returneres senere end 30 dage efter leveringen.

2.3 Forsinkede eller manglende tilbagebetalinger

Hvis du ikke har modtaget en tilbagebetaling endnu, skal du først tjekke din bankkonto igen. Kontakt derefter din kreditkortudbyder. Det kan tage noget tid, før tilbagebetalingen vises. Kontakt derefter din bank. Der er ofte behandlingstid, før en returbetaling sættes ind. Hvis du har gjort alt dette og du stadigvæk ikke har modtaget en tilbagebetaling, kan du kontakte os på info@spilentusiasten.dk. Husk at tilføje dit ordrenummer i beskeden.

2.4 Pricerunner Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster intet og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner.

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at oprette en bruger på deres hjemmeside. Oprettelsen tager kun et øjeblik. Få PriceRunner Købsgaranti i dag

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er beskadiget, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien omfatter altså ikke erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien, samt de gældende brugervilkår.


3. Handelsbetingelser - Privatlivspolitik

3.1 Hvad gør vi med dine oplysninger?

Når du køber en vare i vores butik, indsamler vi – som en del af købs- og salgsprocessen – de personlige oplysningere, som du giver os, f.eks. navn, adresse, telefonnummer og mail-adresse.
Når du besøger vores butiksside, modtager vi også din computers IP-adresse automatisk, så vi kan få oplysninger om din browser og dit operativsystem. Oplysninger om din IP, browser og operativsystem bruges udelukkende til at optimere visningen af vores hjemmeside, for at give dig den bedste oplevelse.

3.2 E-mailmarketing

Med din tilladelse må vi sende dig mails om vores butik, nye produkter og andre opdateringer.

3.3 Samtykke og tilbagetrækkelse heraf

Når du giver os dine personlige oplysninger for at fuldføre en transaktion, bekræfte dit kreditkort, afgive en ordre, lave en aftale om en leverance eller returnering af et køb, giver du samtidig samtykke til, at vi indsamler oplysninger og udelukkende bruger dem til det pågældende formål.
Hvis vi beder om dine personlige oplysninger af en sekundær årsag, såsom markedsføring, vil vi enten bede dig direkte om dit udtrykkelige samtykke eller give dig mulighed for at sige nej.

Hvis du efterfølgende skifter mening, kan du når som helst trække dit samtykke til, at vi må kontakte dig, fortsætte med at indsamle, bruge eller offentliggøre dine oplysninger, tilbage ved at kontakte os på info@spilentusiasten.dk.

3.4 Offentliggørelse

Vi kan fremvise dine personlige oplysninger, hvis vi er forpligtet ved lov til at gøre det, eller hvis du overtræder vores servicevilkår.

3.5 Curanet.dk

Vores butik hostes af Curanet.dk. De leverer den online E-handelsplatform, der giver os mulighed for at sælge vores produkter og tjenester til dig. Dine data gemmes via curanet.dks datalagring, databaser og den generelle curanet.dk-applikation. De gemmer dine data på en sikker server bag en firewall.

3.6 Betaling

Hvis du vælger en direkte betalingsportal til at fuldføre dit køb, benytter vores betalingsgateway fra en tredjepart muligvis dine kreditkortoplysninger til det formål. Se 3.7.

3.7 Tredjepartstjenester og deres handelsbetingelser og fortrolighedspolitikker

Som hovedregel vil de tredjepartsudbydere, som vi benytter, kun indsamle, bruge og offentliggøre dine oplysninger i den udstrækning, det er nødvendigt for at kunne levere de tjenester, som de yder os.
Visse tredepartstjenesteudbydere som f.eks. betalingsgateways og andre der behandler betalingstransaktioner har dog deres egne fortrolighedspolitikker i forhold til de oplysninger, som vi skal levere til dem i forbindelse med dine købsrelaterede transaktioner. I forbindelse med disse udbydere anbefaler vi, at du læser deres fortrolighedspolitikker og handelsbetingelser, så du kan forstå, hvordan dine personlige oplysninger håndteres af disse udbydere.
Vær særligt opmærksom på, at visse udbydere kan være placeret i eller have faciliteter, der ligger inden for en anden jurisdiktion end enten dig eller os. Så hvis du vælger at fortsætte med en transaktion, der involverer tjenester fra en tredjepartstjenesteudbyder, kan dine oplysninger blive underlagt lovene i den eller de pågældende jurisdiktioner, hvor tjenesteudbyderen eller dens faciliteter er placeret. Når du forlader vores butiks hjemmeside eller omdirigeres til et tredjepartswebsted eller en tredjepartsapplikation, er du ikke længere underlagt denne fortrolighedspolitik eller vores hjemmesides aftalevilkår.

3.8 Eksterne Links og andres handelsbetingelser

Når du klikker på links i vores butik, kan du blive omdirigeret væk fra vores hjemmeside. Vi er ikke ansvarlige for fortrolighedspraksissen eller handelsbetingelserne på andre hjemmesider og opfordrer dig til at læse deres fortrolighedserklæringer, samt vilkår og politikker.

3.9 Sikkerhed

For at beskytte dine personlige oplysninger tager vi rimelige forholdsregler for følger branchens bedste fremgangsmåder for at sikre, at oplysningerne ikke på uhensigtsmæssigvis går tabt, misbruges, tilgås, offentliggøres, ændres eller ødelægges. Hvis du giver os dine kreditkortoplysninger, krypteres disse oplysninger vha. SSL-teknologi (Secure Socket Layer) og gemmes med en AES-256-kryptering.

4. Handelsbetingelser - Ændring af disse servicevilkår

Vi forbeholder os retten til når som helst at ændre vores aftalevilkår, hvorfor du bør gennemse dem jævnligt. 
Ændringer og afklaringer træder i kraft så snart de er blevet offetliggjort på vores hjemmeside, medmindre andet er angivet.
Hvis vi foretager os væsentlige ændringer af denne politik, får du besked om, at den er blevet opdateret, så du er klar over, hvilke oplysninger vi indsamler, hvordan vi bruger dem, og under hvilke forhold, om nogen, vi bruger og/eller offentliggør dem.
Hvis vores butik opkøbes eller lægges sammen med en anden virksomhed, overføres dine oplysninger til de nye ejere, så vi fortsat kan sælge produkter til dig.